Monday, March 22, 2010

Yang mana satu...?

Salam.

Andai diberi peluang .
Antara kerjaya dan pelajaran.
Mana satu yang anda pilih?

Saya dalam dilema.
Saya fikir..
Ia peluang terakhir untuk masa ini..
Ia sudah mati 3 tahun yang lepas.
Ia cuma angan-angan kosong..
Rupanya masih ada nafas .

Pertama, teruskan apa yang saya lakukan sekarang.
Kedua.. hidupkan kembali.. nyawa seni yang sudah 3 tahun saya matikan.
Ketiga.. sambung belajar dalam bidang yang baru.

Pertama, teruskan kerja seperti biasa. Relax, kerja yang tidak mencabar ..cukup bulan tunggu gaji yang berbaloi-baloi. Have fun setiap masa..

Kedua, perlukan banyak idea, kreativiti ,skills, kerja lebih masa, gaji dan bonus yang berganda-ganda. Masuk kerja jam sembilan, balik embun jantan sudah menitis. Deadline sepanjang masa, berkarya setiap detik..Kadang 4-5 hari berkampung di studio..Duhh, masih tajam lagikah daya seni saya?

Ketiga.. belajar. Belajar dalam bidang yang sangat-2 saya inginkan. Surat tawaran sudah sampai. Dengan ilmu baru ini.. Kehidupan saya akan lebih terang dari pancaran matahari..

Saya mahu ketiga-2nya. Tamak kan. Saya mahu seimbang. Tapi saya cuma boleh pilih satu. Ketiga-2nya amat penting. Masing2 ada daya tarikan dan kelainan .Saya cuma ada satu minggu untuk nyatakan keputusan. Mana satu yang saya mahu. Suami suruh saya pilih sebaik mungkin. Jangan menyesal kemudian hari. Tapi untuk buat pilihan..

No comments:

Post a Comment

Yang mana satu...?

Salam.

Andai diberi peluang .
Antara kerjaya dan pelajaran.
Mana satu yang anda pilih?

Saya dalam dilema.
Saya fikir..
Ia peluang terakhir untuk masa ini..
Ia sudah mati 3 tahun yang lepas.
Ia cuma angan-angan kosong..
Rupanya masih ada nafas .

Pertama, teruskan apa yang saya lakukan sekarang.
Kedua.. hidupkan kembali.. nyawa seni yang sudah 3 tahun saya matikan.
Ketiga.. sambung belajar dalam bidang yang baru.

Pertama, teruskan kerja seperti biasa. Relax, kerja yang tidak mencabar ..cukup bulan tunggu gaji yang berbaloi-baloi. Have fun setiap masa..

Kedua, perlukan banyak idea, kreativiti ,skills, kerja lebih masa, gaji dan bonus yang berganda-ganda. Masuk kerja jam sembilan, balik embun jantan sudah menitis. Deadline sepanjang masa, berkarya setiap detik..Kadang 4-5 hari berkampung di studio..Duhh, masih tajam lagikah daya seni saya?

Ketiga.. belajar. Belajar dalam bidang yang sangat-2 saya inginkan. Surat tawaran sudah sampai. Dengan ilmu baru ini.. Kehidupan saya akan lebih terang dari pancaran matahari..

Saya mahu ketiga-2nya. Tamak kan. Saya mahu seimbang. Tapi saya cuma boleh pilih satu. Ketiga-2nya amat penting. Masing2 ada daya tarikan dan kelainan .Saya cuma ada satu minggu untuk nyatakan keputusan. Mana satu yang saya mahu. Suami suruh saya pilih sebaik mungkin. Jangan menyesal kemudian hari. Tapi untuk buat pilihan..

No comments:

Post a Comment