Tuesday, May 4, 2010

Apa engko rasa...

Salam,

...kalau jadi macam ni.

Balik kerja dah lewat,
Penat sudah tentu.
Lapar dan dahaga..
Mencucuk perut dan tekak..
Huhuhu..

Balik kerja terus singgah kedai tomyam depan rumah.
Order Tomyam Ayam, Telur dadar dan Khailan Goreng Ikan Masin.
Tak lupa nasi putih dua bungkus.
Tapauuuu..Balik rumah mandi dulu..
Nak masak memang apa pon takde dah dalam peti ice..
Nak pergi pasar pon tak sempat-2..
Jap lagi amik..
Tunggu punya tunggu sejam berlalu.
Perut dah mula mengamuk.



Tanya mamat siam, dah siap ke belom.
Dia boleh blur-2 tanya.. dah order ke belom.
Huishhh angin pon naik la.
Rupanya yang amik order dah cabut balik rumah.
Order aku tadi dia tak hantar.
^%%&*$#$%^^ btol lah..

Kena tunggu 15 minit lagik.
Bawak balik rumah.
Hurmmm.. aku rasa nak pergi bakar pulak kedai tomyam tu.
Tomyam Ayam 4 Ketul. Yang lain-2 bawang, serai, daun limau purut.
Dah mcm sampah.
Telur dadar.. sebelah okey.
Aku x pernah jumpa org jual telur dadar sebelah.
Gila..
Khailan goreng ikan masin.. dah jadi sup sayur sampah ..
Banyak tulang ikan ..bawang,tomato, batang sayur ..yang aku pasti itu bukan khailan.
Tadi lapar membuak-2 .. Terus mati selera..
Dan aku rugi RM15 untuk sampah-2 diatas..

Selongkar peti ice..
Nasib baik ada sebungkus rendang , masakan emak.
Hasil tapau malam ahad..
Boleh lah utk makan malam yang sadis ni..



Hari ni...
Aku nak balas dendam..
Aku nak pergi order

Nasi Goreng Ayam Masak Merah 5 bungkus.
Tomyam Ayam 5 bungkus.
Telur Bungkus 5 biji.
Tembikai Laici 5 jugaaaaaak

Tapauuuuuu....!!!!!



Dan aku balik rumah..buat-buat lupa tentang order tadi..
Biar dia rasa betapa rugi nya aku semalam.. uhuhuhu..
Sumpah lepas ni aku x pergi dah kedai tu.. muahahaha..










p/s :- kadang-kadang perlu jadi kejam jugak.

No comments:

Post a Comment

Apa engko rasa...

Salam,

...kalau jadi macam ni.

Balik kerja dah lewat,
Penat sudah tentu.
Lapar dan dahaga..
Mencucuk perut dan tekak..
Huhuhu..

Balik kerja terus singgah kedai tomyam depan rumah.
Order Tomyam Ayam, Telur dadar dan Khailan Goreng Ikan Masin.
Tak lupa nasi putih dua bungkus.
Tapauuuu..Balik rumah mandi dulu..
Nak masak memang apa pon takde dah dalam peti ice..
Nak pergi pasar pon tak sempat-2..
Jap lagi amik..
Tunggu punya tunggu sejam berlalu.
Perut dah mula mengamuk.



Tanya mamat siam, dah siap ke belom.
Dia boleh blur-2 tanya.. dah order ke belom.
Huishhh angin pon naik la.
Rupanya yang amik order dah cabut balik rumah.
Order aku tadi dia tak hantar.
^%%&*$#$%^^ btol lah..

Kena tunggu 15 minit lagik.
Bawak balik rumah.
Hurmmm.. aku rasa nak pergi bakar pulak kedai tomyam tu.
Tomyam Ayam 4 Ketul. Yang lain-2 bawang, serai, daun limau purut.
Dah mcm sampah.
Telur dadar.. sebelah okey.
Aku x pernah jumpa org jual telur dadar sebelah.
Gila..
Khailan goreng ikan masin.. dah jadi sup sayur sampah ..
Banyak tulang ikan ..bawang,tomato, batang sayur ..yang aku pasti itu bukan khailan.
Tadi lapar membuak-2 .. Terus mati selera..
Dan aku rugi RM15 untuk sampah-2 diatas..

Selongkar peti ice..
Nasib baik ada sebungkus rendang , masakan emak.
Hasil tapau malam ahad..
Boleh lah utk makan malam yang sadis ni..



Hari ni...
Aku nak balas dendam..
Aku nak pergi order

Nasi Goreng Ayam Masak Merah 5 bungkus.
Tomyam Ayam 5 bungkus.
Telur Bungkus 5 biji.
Tembikai Laici 5 jugaaaaaak

Tapauuuuuu....!!!!!



Dan aku balik rumah..buat-buat lupa tentang order tadi..
Biar dia rasa betapa rugi nya aku semalam.. uhuhuhu..
Sumpah lepas ni aku x pergi dah kedai tu.. muahahaha..










p/s :- kadang-kadang perlu jadi kejam jugak.

No comments:

Post a Comment